Upplevelser

huh me not feeling so good. alltid e det något. har illamående och huvudvärk. läste på biverkningarna på antibiotikan jag tar och illamående e ett av dom. men nog om det nu. ringde och avbokade fotograferingen jag hade på söndag, kom på att inte så smart att göra det nu när Julen e snart här o julklappar ska handlas. ringde även Liveit för att dubbel kolla om dom gav presentkorten på upplevelserna direkt när man var inne i deras butik o betalat det jag/vi ska ge bort i julklapp. vad det blir för någe vet jag inte än? nån spa dag blir det för R:s Ma o styvPapa. det blir nog bra. dom behöver få alone time with each other :) ska nog kolla nått till mig och R oxå. Zorbing vill jag prova! =)



Zorbing för två

Tycker du att berg- och dalbana känns väldigt 90-tal?
Då är zorbing den perfekta presenten!
Testa på den galna sporten som importerats från Nya Zeeland (såklart). Ner blir upp och upp blir ner när man rullar, studsar och tumlar utför! En upplevelse som garanterat väcker barnasinnet...

  • Galen och snurrig upplevelse för två!
  • Rulla tillsammans i Zorben
  • Gapskratt och underhållning!

Upplevelsen
Zorbing innebär att man rullar nedför en sluttning, fastspänd i en gigantisk uppblåsbar boll. Bollen eller Zorben som den kallas är ca tre meter i diameter och består av två lager. Den inre bollen är där ni som "Zorbonauter" sitter fastspända i selar mittemot varandra. Ett luftlager mellan den inre och den yttre bollen fungerar som stötdämpare. När man väl är fastspänd inne i Zorben börjar det roliga, ni puttas helt enkelt ut för en sluttning, och väl nere på platt mark igen fångas zorben upp i en fålla. Det är svårt att beskriva, ni måste helt enkelt prova själva....

Viktig information
Gravida personer kan ej delta. Tänk på att zorbing är olämpligt för personer med rygg- och nackrelaterade besvär. Personer påverkade av alkohol eller droger kommer nekas deltagande på plats. Vi ber även åskådare tänka på att arrangören undanber sig påverkad publik. Minimilängd är 120 cm och maxvikt är 110 kg.

 

Hell yeaah! =)

 

ikväll så händer inte det så mycket mer,ok förutom att jag ska laga mat. d blir korvstroganoff. ska försöka att inte göra den så stark så jag kan själv äta den oxå. hihi.. kanske ska följa nån annans recept istället. d vore jue en toppen ide det faktiskt. får ta o kolla upp några recept på nätet lr varför inte kolla i mina alla kok-böcker jag har handlat o laggt undan i skåpet för en gång skull. och nu ska jag ialf göra mig i ordning för att ta en promenix till affärn. inte så långt att gå men att gå en o samma väg jämt blir till slut så jädrans trokigt.. kanske tar en skogsväg o hittar en o annan skogmulle där.. nee d vågar jag inte nu när det e så mörkt ute. utforska skogen får bli en annan dag.

astala vista


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0